~~~~Mijn VANALLESENNOGWATBLOG~~~~

dinsdag 16 maart 2010

GROETEN UIT....Herberg de Troost...


........op Woensdag 10 Maart 2010.......HERBERG de TROOST .........LANGS DE WEG.......ergens in de middle of nowhere.......de auto parkeren achteraf tussen de weilanden.....waar het wel heel erg donker was......

.........Dan de boerderij......een mooie binnenplaats....met een houtvuur van wel 2 meter doorsnee......gezellig.......onze kleding en haren roken natuurlijk heel erg naar rook........

..........Bij binnenkomst kregen we allemaal een enveloppe met een kaart...GROETEN UIT...en een plattegrondje........

........Het was een wonderbaarlijke omgeving deze oude boerderij.....met als herbergier...Emil Szarkowicz.....en zo'n kleine 200 mensen was het helemaal vol.....

...........Op de kaart werden de hapjes en drankjes genoteerd.....makkelijk bij het afrekenen..........We hebben heel erg genoten...van de sfeer......de muziek......de mensen....de omgeving.....Het was geweldig........

.........Dit is de tekst van HERBERG DE TROOST.......

Door de deur loop ik naar buiten
op de dag dat de lente begint
straks groeit het flink uit de kluiten
nu is het nog stof in de wind

dit huis,het ging bijna ten onder
verouderd en ernstig verzwakt
bleef het staan als door een wonder
in takken en stronken verpakt

de donker gemetselde muren
het grijze gebroken cement
bestookt door vijandige vuren
de seizoenen, het bombardement

bijna elke steen was verschoven
bijna elke balk was vergaan
wij worstelden en kwamen boven
zijn recht overeind blijven staan

het geluid van passerende treinen
het vergeten glas in mijn hand
gedachten van vroeger verdwijnen
dit is mijn keuken, mijn restaurant

de zon is harder gaan schijnen
ik ga naar binnen en proost
ik voel de winter verdwijnen
en ben thuis in Herberg de Troost

11 opmerkingen:

Elise zei

Het klinkt wel gezellig.
Heb je ook zo genoten van het mooie weer afgelopen weekend ?

Fijne maandag, Elise

marjolein zei

Wat leuk
Klinkt erg gezellig en verrassend !

@ Hier zijn ze ook op retour, foto`s uit mijn archief, maar wat zou het :-))

Leonie Schoppema zei

Klinkt geweldig Thea. Wat een liefde voor die oude boerderij. Met mij gaat het wel redelijk hoor, ik hoest wel wat maar ben niet ziek. Gelukkig maar, het moet ook eens meevallen:-) Heerlijk weer hè. Eindelijk gaan we de goede kant op. Komende winter gaan we in januari lekker een paar weekjes naar Spamje want wat heeft dit vreselijk lang geduurd! Al dat binnen zitten. Brrrr. Fijne dag, geniet van de voorjaarszon:-) Liefs Leonie

Huize steen zei

Klinkt als een heerlijk weekend !!

Anya zei

Dat klonk leuk en gezellig !!!!

Bedankt voor je verjaardags bezoekje
Ja..ja.. je kan niet altijd jong blijven he
hihihihihi....
Maar ik vind het niet leuk de 5 ervoor
Ik moet er FF aan wennen !!!!

Doeiiiiiiiiiii...

Groetjes Anja :-)

Jeany zei

keen deutsch hier? schade ;)0, maare leuke wandelroute schijnt het te zijn, en natuurlijk altijd uitpuffen (lees zuipen en schrantsen) in een reastaurantje :)) doei von mie

ericat zei

Goeie naand Thea. Dit was gaaf om jou weer te sien. Ek het my blogs so 'n bietjie afgeskeep en het ook lanklaas gekuier.
Dit was 'n baie lekker aand wat ek deurgebring het op jou blog-werwe. Dit is altyd weer fantasties om te sien wat jy kan maak met 'n paar dingetjies. daar moet mens talent hê.
Nogmal dankie vir 'n lekker aand en groet die vier kleinkinders - hulle is die beste deel van die lewe, nie waar nie.

Oma Nijn's Country Huis zei

lijkt me een heerlijk plekje,lekker ontspannen,was het een lange wandeling,

en wat een mooi gedicht,leuk om te lezen.

fijne Paasdagen hoor.Greet

Chris zei

Alles kits Thea?

marjolein zei

@ Hier was het gisteren zalig...zag je op de thermometer en nu schijnt de zon ook volop !!
Fijn weekend

Elise zei

Goedemorgen Thea, wij zouden afgelopen zondag naar Egypte vertrekken voor een weekje zon maar ipv daarvan zit ik weer te werken, helaas. Afwachten of en zoja wanneer wij alsnog kunnen vertrekken.

groetjes en fijne dinsdag, Elise