~~~~Mijn VANALLESENNOGWATBLOG~~~~

maandag 19 januari 2009

PORTO 1

.........EIND OKTOBER WAREN WE NOG EEN WEEKJE IN PORTUGAL.....IN PORTO OM PRECIES TE ZIJN......

.........DEZE KEER VERTROKKEN WIJ VIA KÖLN-BONN......DAT IS PRIMA BEVALLEN...RELATIEF KLEIN...RUSTIG....IN DIT GEVAL GOEDKOPER....EN MAAR EEN HALF UURTJE LANGER RIJDEN DAN NAAR DUSSELDORF.....VAN WAAR UIT WE NORMAAL VERTREKKEN......

........WE VERTROKKEN MOOI OP TIJD......VROEG IN DE MORGEN.........

.........NA EEN KLEINE 3 UUR ZAGEN WE PORTUGAL AL LIGGEN.........METEEN OP HET VLIEGVELD ONZE HUURAUTO OPGEHAALD......EN NAAR HET HOTEL GEREDEN.....DAT WAS NIET ZO VER............



........NA DAT WE ONZE KOFFER UITGEPAKT HADDEN.....GINGEN WE METEEN OP VERKENNING IN DE STAD PORTO..........

..........IN ZO'N OUDE STAD KOM JE NATUURLIJK MOOIE DINGEN TEGEN...ZO ALS DEZE DEURKLOPPER.....MAAR OOK VEEL OUDE GEBOUWEN........






...........DIT AZULJO PANEEL STELT DE LEGENDARISCHE STICHTING VAN DE KARMELIETER ORDE OP DE BERG CARMEL VOOR.......



...........MOOIE BLOEMEN...MAAR OOK EEN KUNSTBROOD ZAGEN WE.....


....................HET APARTE SCHILDERWERK VAN DEZE WINKEL WERD JUIST BIJGEWERKT.....PRACHTIG........IK BEN BLIJ DAT ZE HET ZELF OOK DE MOEITE WAARD VONDEN OM HET TE RESTAUREREN......ZO GAAT HET TENMINSTE NIET VERLOREN............

.................DEZE DEURKLOPPER IS NOG VEEL MOOIER........EN MET DE DRUKTE VIEL HET BEST MEE.......IN DE REISGIDS STOND DAT JE BETER MET OPENBAAR VERVOER KON REIZEN VANWEGE DE DRUKTE......MAAR DAT VIEL REUZE MEE.....LIGT MISSCHIEN AAN DE TIJD VAN HET JAAR.............

........DE DOURO IS DE RIVIER WAAR AAN DE STAD LIGT.........

.........VROEGER WERD OVER DE DOURO DE PORT MET BOOTJES...de zogenaamde barco rabelo...VERVOERT......DEZE BOOTJES LIGGEN NOG IN DE RIVIER.....EN AAN DE OVERKANT VIND JE TALLOZE WIJNHUIZEN.....VOOR PROEVEN EN EXCURSIES MOET JE HIER ZIJN.....

.....WE GAAN WEER TERUG OVER DE BRUG......

..........EN VERVOLGEN ONZE WANDELIJNG......MAAR EERST NOG EEN FOTO VANAF DEZE KANT.........

........IN DEZE OUDE TUIN KWAMEN WE EVEN TOT RUST..........



........BIJNA NIET VOOR TE STELLEN.....MIDDEN IN EEN WERELDSTAD.....ZO MOOI....ZO RUSTIG GELEGEN......PRACHTIGE BOGEN......DAT IS ECHT GENIETEN........

............ZO IETS BLIJFT ME ALTIJD BIJ.....EN ALS IK DE FOTO'S ZIE.....VOEL IK DE SFEER WEER.......

........ZO'N DOORKIJKJE.....JA....DAT IS WEL EEN FOTO WAARD.......MISSCHIEN KAN IK ER ANSICHTKAARTEN VAN MAKEN........

.........PORTO BY NIGHT...........

........VLAK BIJ ONS HOTEL LAG EEN WOONBLOK...NIETS BIJZONDERS........MET EEN TUIN.....OOK NIETS APARTS......MAAR ER GROEIDE WEL DE MOOISTE KIWI'S.........

...........MMMMMMMMMmmmmmmmmmmm VOLGENS MIJ....HEEL ERG LEKKER..........

..........WORD VERVOLGT.........

8 opmerkingen:

ingrid zei

Wat mooi en apert dat kunstbrood !
Groetjes Ingrid.

Jeany zei

krijg je toch zin om er zo weer heen te gaan ofneit?? Maar, waar is waar, het zonnetje schijnt hier ook lekker, en in de serre voelt het vast fruhling an. :))

rusc zei

Dear Thea,

This time I tried to use google translater. Maybe you traveled Portugal?? The garden with arches are something for me!!!

rusc

callemie zei

jajajaj kiwi's heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lekker hahahahahh$dada en slaapwel meid!

callemie zei

vanmiddag???
een bezoekje brengen aan een jarige vriendin
strijken
mijn les voorbereiden voor morgen
en dan een beetje blogeen hhahahahaha
dadakes meid
en lente neen nog niet echt hoor

Oma Nijn's Country Huis zei

Lieve Thea

Die vogeltjes en die label hartjes en andere dingen maak ik zelf, alleen defoto,s ervan staan in de computer van Miekje.
Tot ik een nieuwe computer krijgt die ga ik met mijn schoonzoon kopen.Hier passen ze niet in ,dan kunnen ook de foto,s die ik nu maak erin. Op het moment zit ik niet zo lekker in mijn vel, ik moet om 13.30 in het ziekenhuis zijn,enkrijg weer zo,n kastje om voor mijn hart. gisteren moest de dokter komen ,want het ging weer helemaal mis, dan mis je je man wel heel erg hoor.Hoop dat de taxi optijd is. Je foto,s van Portugal zijn weer zoals altijd mooi.

O, ja ik ben een gedichten fan.
Doeg Greet

p@m zei

hello thea, and me prepared this pizza, my mam is the chef, she ensing every cuisine.
thanks for nice picture of portugal, i´see you like travel. bye pam

Wendy zei

waar is de blog van de willemsjes eigenlijk gebleven ?